«Det gikk i feil hull…»

«Jeg er best å svelge, han er best å tygge»

«Det er skikkelig klebrig!»

«Det gikk i feil hull.»

«Jeg ble litt skjelven»

«Jeg er ikke vant til å svelge uten å tygge»

«Jeg spyr litt inni meg»

«Dere har to minutter! Go!»

Hva er dette? Hvor har geobloggen vært nå?

Nei, Geobloggen har ikke deltatt i slibrige gruppeaktiviteter. Vi har vært på kretsmesterskap i nuddelspising.

Torsdag 5.november ble UiBs kretsmesterskap arrangert av Studentparlamentet for å sette fokus på den dårlige studentøkonomien og regjeringens nedprioritering av studiestøtten. De skriver på facebookeventen:

«Neste års statsbudsjett legger opp til at vi studenter skal få 316 kr ekstra i studiestøtte hver måned. Hurra, hurra! Det er omtrent nok til en pakke nudler om dagen. For å markere denne studentøkonomiske seieren arrangerer Studentparlamentet ved UiB landets første Kretsmesterskap i nuddelspising!»

Kretsmesterskapet er rett og slett en blanding av en politisk protest og gratis mat til folket. Rundt hundre studenter stilte opp og spiste så fort de kunne. Senere blir det også kretsmesterskaper i blant annet Stavanger og Sogndal, som skal lede til VM (Vestlandsmesterskap) til våren.

Geografi stilte sterkt i konkurransen, med tre konkurrerende i samme runde. Målet var å spise en pakke kokte nudler på så kort tid som mulig. Vinneren av konkurransen spiste vinnernudlene på 21 sekunder.

X Eirik5

Fra venstre: geografistudentene Marie og Ingrid, Sofie fra utviklingsstudier og Kari fra geografi. Foto: Eirik Lie Reikerås

Vi vant ikke, men hadde respektable tider fra 1.30 (Ingrid) til 3 minutter (Marie). Og det er da tross alt ikke så galt det heller.

Nå ble jeg skikkelig sulten. Tror jeg må gå og lage meg en pakke nudler. #studentbudsjett

Legg igjen en kommentar

